En zo zijn we alweer aangekomen bij de laatste opdracht van dit schooljaar! We gaan jullie krachten bundelen in een groepsopdracht. Alle kennis die je de afgelopen maanden tijden Disc1B hebt opgedaan ga je nu toepassen in dit eindproject. Je hebt vaardigheden ontwikkeld binnen 3D art met tools, technieken, handigheidjes en kennis, deel dit met elkaar!
Misschien ben jij het sterkst in modelleren of belichting toepassen en is je teamgenoot meer gedreven in texturen maken. Zorg ervoor dat je binnen het team de taken goed en zo efficiënt mogelijk verdeeld waarin ieder in zijn kracht het beste functioneert.
In een team van ongeveer 4 studenten ga je aan de slag met het maken van een omgeving. Deze is vanuit één camera standpunt 360 graden te bekijken, hiervoor gebruik je een 360 camera in Maya. Je omgeving bevat een onderwerp en een verhaal, elk perspectief moet dus interessant zijn voor de kijker!
De render van de scene moet veel vertellen. Denk na over wat er bij deze scene aan de hand is. Gebruik hiervoor de volgende onderdelen (tijd,plaats,context) om tot een idee te komen:
TIJD: Wanneer vind het plaats? In welke tijd?
Bijvoorbeeld: Prehistorie, middeleeuwen, 90's, heden, 2050, of ver in de toekomst.
PLAATS: Waar bevind het zich?
Bijvoorbeeld: De woestijn, onderwater, in de ruimte, bij de bakker, op een piratenschip, in de jugle, op een school, in een eng bos.
CONTEXT: Wat is er gebeurt? Wat gaat er gebeuren? Waarom zijn we hier?
Bijvoorbeeld: Verdwaald, neergestort, overstroming, er is een conflict geweest, in de rij voor een festival, net te laat.
Voorbeeld: Caribean Pirates, 17e eeuw, op een klein eiland, na een gevecht.
Bespreek jullie plan met je docent, en plaats dit in je learning journal!
Maak gezamelijk een asset list.
Prioriteit 0 = Zonder dit object werkt de game niet
Prioriteit 1 = Zonder is het niet leuk/mooi
Prioriteit 2 = Zonder kan ook, maar mét is leuker/mooier
Elke student wordt afzonderlijk beoordeeld, houdt dus goed bij wat jouw aandeel is binnen het project.
Proces van je learning journal
Vormgeving
Techniek / Uitwerking detail niveau
Originaliteit
Experimentele Houding
Samenwerken in een team.
Vaardigheden en kennis delen met elkaar
Bijhouden en verantwoorden van je eigen aandeel binnen het project.
Experimenteren!